مثلن...

اونجای Big Fish که سینیور ادوارد بلوم می گه: من به تو هزار تا حقیقت گفتم. این کاریه که می کنم. من داستان می گویم... بعد پسرش، ویلیام میگه: تو دروغ می گی بابا...

مثلن...

اونجای Big Fish که سینیور ادوارد بلوم می گه: من به تو هزار تا حقیقت گفتم. این کاریه که می کنم. من داستان می گویم... بعد پسرش، ویلیام میگه: تو دروغ می گی بابا...

درباره بلاگ

مثلن کورت ونه گات گفته:
من می خواستم همه چیزو یه کم احساساتی تر نشون بدم تا همه بتونن خوشحال تر باشن. برای همین دروغ های خوش ترکیب و خوشگلی سر هم کردم و از این دنیای ماتمزده، یه بهشت ساختم...

آخرین مطالب
۱۳ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۱:۴۷

مثلن - 2


هر آدمی باید یه دوست داشته باشه. نه یه دوست خوب. یه دوستی که بعضی جاها که می خوای از دوستای خوبت تعریف کنی، بگی البته من یه دوست دارم که حسابش جداست، «بست فرندمه». یه دوستی که بتونی بهش زنگ بزنی بگی هی فلانی این یارو نخراشیده که چند وقتیه توی آپارتمان منه، حالمو به هم می زنه. یه دوستی که یه وقتایی بیاد بهت بگه تو به تعطیلات درست و حسابی نیاز داری و ببرتت یه جای دور و توی ساحل، پشت کمرتو کرم بماله که توی آفتاب نسوزی. یه دوستی که وقتی دوست دخترش، داره واسش قر و قمبیل می آد، تلفن تورو جواب بده و بگه «همه چی مرتبه؟». یه دوستی که معروف بشه، مشهور بشه، دخترا واسش سر و دست بشکنن و لابلای اونا بازم حواسش باشه که یه نره غولی توی بار به تو گیر بی ربط داده. یه دوستی که باهاش توی یه تخت بخوابی و نخوابی. یه دوستی که بهت بگه هی تو می تونی رقاص خوبی بشی ها. یه دوستی که وقتی اثاث کشی داری، بیاد بخندونت و همه داشته های مزخرفتو مسخره کنه. یه دوستی که با هم برید عروسی دوستای مشترکتون و بهت بگ بیا جیم بزنیم بریم روی پشت بوم و آسمون رو ببینیم. یه دوستی که کارت عروسیشو بده دستت و بگه می شه اون لباس آبیتو نپوشی؟ یه دوستی که وقتی با زنش حرفش می شه بیاد در خونه ات و بگه می شه باهات حرف بزنم؟ یه دوستی که وقتی دوست پسراتو بهش معرفی می کنی، بگه باهاشون حال نمی کنم. یه دوستی که بگه معذرت می خوام وقتی باهاش قهر می کنی. یه دوستی که مامانش بهت زنگ بزنه و از دستش ناله کنه که الکلی شده. یه دوستی که واست وقت دکتر بگیره اما یادش بره بهت یادآوری کنه. یه دوستی که برای انتخاب اسم بچه اش ازت مشورت بخواد و تو بهش بگی بذار تخم سگ! یه دوستی که بتونی بهش بگی: یادته؟! یه دوستی که بیاد گاهی پیشت بمونه تا خلوت کنه و آرامش بگیره و تو از اون پاستاهای معروفت واسش درست کنی. یه دوستی که حوله حمومتو روی شوفاژ گرم کنه و بیاره بده بهت و نگات نکنه. یه دوستی که وقتی داری چاق میشی، جرت بده. یه دوستی که حسابای سیگارای کشیدتو داشته باشه. یه دوستی که دائم گه زیادی بخوره. یه دوستی که بهت بگه هر چی رو می خوای امتحان کنی، با من تجربه کن. یه دوستی که بهش بگی داری میای واسم پنیر بخر. یه دوستی که  مجبورت کنه دنبالش بدوی تا به سینما برسی. یه دوستی که وقتی می خوای بشینی بنویسی، نذاره بنویسی و ببرتت رانندگی. یه دوستی که مثل نداشته باشه باغ امیدش. یه دوستی که روی رف آشپزخونه ولو بشه و یه تیکه از کتابی که بهش دادی، بخونه و با خنده بگه: کثاففففت...؛ یه دوستی که یه شب توی پاریس، اعتراف کنی که عاشقشی و ان هم و زیر نور ایفل ببوسیش و یه عمری باهاش خوش و خرم زندگی کنی و یه روزی بهش بگی که فقط دوس داری از یه مردی که دوستش داری، یه بچه داشته باشی یا از اون و بعد با دوچرخه بری زیر اتوبوس و .... بمیری.

 بله؛ «بست فرند» یعنی همین.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۱۳
هدی ایزدی

نظرات  (۶)

دوستای لعنتی!
پیمان خونیین نذاره به زور با سبزی بخار پز؟
خوب پاشو با دوچرخه برو زیر ماشین لا افل یه قسمتش براورده شه:*
One Day
تو که یه دوست خوبِ اینطوری داری که برات سبزی سرخ کرده و پاستا و گلهایِ خوشگل بفرسته و دائم سرش بهت گرم باشه قدرشو بدون حالا گیرم که اهل دعوا نباشه و تو بار برات یقه جر نده . میشه آخرش این طفل معصومِ همه چی تمومِ دوست داشتنی رو زیر کامیون نفرستی؟ میشه تا موقعی که پیر و خرفت و فرتوت بشین به پایِ هم بمونین و وقتی طرف مرد از شدّت آلزایمر حتی نفهمین و تا آخر عمرِ خودتون فکر کنین هست؟ حالا چه علاقه ای به جوون مرگی دارین شما دخترم؟

- یه عالمه "یکی که..."  همی الان تو ذهن همست. خوبه این "یکی".بودنش. مثل "مایکل کریک" توی منچستر که به چشم نمیاد ولی تمام فضاهای خالی تیمو پر میکنه و آخرش میشه "ارزشمند ترین" بازیکن. این "یکی" نباشه، آدم به گاااااز میره تا ته بی حوصلگی مدام. این "یکی" که هیچیشو "مجبور" نیستی. "مجبورت" نیست. "مجبورش" نیستی. اگه میری، دلت میخواد. اگه میاد، دلش میخواد.  یکی که با یه درصد خطای مقبول "روی مخت نیست".  (یه یکی که خوب هم هست، این که یه اسم "تک" واست sms کنه ، یا یه "بیداری؟")

-  وقتی یه "کثثثثافت" میبینی که خیلی میفهمه، اعصابت خورد میشه و حال میکنی. از این حال خوب کوچیک صد در صدای کمیاب.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی